Blinker website ontwikkeling

Introductie

Blinker is het #1 e-mail marketingbureau volgens de lezers van het blad Emerce. Via de website leggen zij het eerste contact met prospects. Prospects kunnen hier namelijk e-mailmarketingkennis downloaden, een proefaccount starten van MailPlus en een adviesgesprek aanvragen voor het starten van de lead-to-sale cyclus. De website is één van de belangrijkste middelen binnen de marketingaanpak van Blinker. Hij was echter niet naar wens te onderhouden en de conversie kon niet op de gewenste manier geoptimaliseerd worden. Daarom is er gekozen met Funil in zee te gaan voor een allesomvattende verbetering.
 

Doel

In het voortraject is het verhogen van conversie vastgesteld als hoofddoel van de verbeterslag. Dit doel kent subdoelen zoals het optimaliseren van het verkeer binnen de website, om de bezoeker zo snel mogelijk te bieden wat hij zoekt. Ook de vormgeving moest aangepakt worden. Een voorwaarde was dat de website geen verlies van SEO-waarde mocht lijden.
 

Proces

Binnen het proces zijn de volgende stappen te identificeren:

  1. Analyse van statistieken en huidige conversieratio's.
  2. Vaststellen online propositie en keuze maken doelsite.
  3. Ontwikkelen prototype van de website voor structuur en paden.
  4. Uitgebreid designtraject.
  5. Ontwikkelen website en inrichting Funil CMS met integratie MailPlus Campaigns.

Analyse van statistieken

De analyse wees uit dat er op de homepage, maar ook op andere onderdelen in de website, een hoog bouncepercentage was. Deze webstatistieken van de velen duizenden bezoekers geven een schat aan informatie. Hierdoor konden er hele specifieke trends herkend worden. Ook zagen we wat bezoekers het meeste gezocht hebben en welke zoekopdrachten leidden tot daadwerkelijke conversie.

Vaststellen online propositie

De propositie is bepaald aan de hand van de resultaten van de analyse en de wensen van Blinker. De focus ligt op het product MailPlus. De aanvullende kennis en diensten komen op een belangrijke tweede plek. Dit zorgt voor de juiste uitstraling: Blinker is een full service aanbieder van e-mail marketingproducten, -kennis, -advies en -diensten.

Ontwikkelen prototype

Het ontwikkelen van het prototype bracht in kaart wat de structuur en paden voor de nieuwe website moesten worden. Je kunt eenvoudig met blokken en paden schuiven om zo heel duidelijk vooraf de functionele wensen en stuurrichting voor je bezoekers bepalen. Er is nog niets ontworpen, dus het design leidt je niet af van de structuur.

Uitgebreid designtraject

Blinker hecht veel waarde aan design. Daarbij was het erg belangrijk dat het design bij de tijd past, aansluit op het hoofddoel, maar ook dat het 'Blinker (rood) gevoel' weer naar voren zou komen. Daarom is er ook aan deze fase veel tijd besteed.

Ontwikkelen website en inrichting Funil CMS

Het ontwikkelen van de website kende veel technische facetten. Zo zijn alle templates SEO-friendly en flexibel opgezet, zodat Blinker deze zelf kan onderhouden. De formulieren uit MailPlus Campaigns zijn geïntegreerd met het CMS. Zo kunnen deze formulieren en bevestigings e-mail opgemaakt en beheerd worden in MailPlus. De aangemaakte formulieren zijn vervolgens zichtbaar in het Funil CMS in de standaard contentbibliotheek en zijn eenvoudig in de website te slepen. Overige onderdelen van de inrichting waren onder andere: Google search integratie, lead management integratie en het opzetten van de afwijkende pagina's: Nieuws en Blinker Blog.
 

Behaalde resultaten en voordelen

De resultaten mogen er zijn! Zo zijn de aanvragen van offertes en proefaccounts met 300% gestegen.

Verder is er op het gebied van SEO een bijzonder goed resultaat geboekt. Bij verschillende zoektermen in combinatie met e-mail marketing staat Blinker niet alleen op de eerste pagina van Google, maar wordt zelfs meerdere malen getoond. Dit loopt op tot soms wel zeven zoekresultaten. Naast de populariteit en relevante content van Blinker is dit te danken aan de geoptimaliseerde code, SEO-friendly URLs en andere standaard SEO-optmalisaties en functies in het Funil CMS. Bekijk hier het eindresultaat.
 

Referentie klant

"Na twee jaar goede support op ons oude CMS hebben we besloten om over te stappen naar hun eigen platform, het Funil CMS. Belangrijke reden hiervoor was de goed geleverde service vanuit de helpdesk. Iedere vraag wordt binnen korte tijd naar wens beantwoord. Daarnaast kunnen ze erg goed de vertaling maken van onze wensen en ideeën naar de praktische uitvoering; zowel qua vormgeving van het proces als de bijbehorende techniek. Binnen het project om een gehele nieuwe website op te zetten, komen heel duidelijk de kennis, de servicegerichtheid en het praktisch meedenken van Funil naar voren. We zijn nog steeds erg tevreden over onze keuze voor Funil!"

Marlinde Oosterhoff – Team Manager Marketing & Communicatie - Blinker BV

Website ontwikkeling

Wilt u meer weten over welke diensten voor actie-, corporate- en mobiele website ontwikkeling wij bieden?

Bekijk dan de website ontwikkelmogelijkheden »

E-mailmarketing

Benieuwd hoe e-mail uw marketingprocessen kan ondersteunen met professionele e-mailmarketing?

Lees meer over e-mail marketingdienstverlening »

Referenties

Wij zijn trots op ons tevreden klantenbestand.

Lees wat klanten zeggen over Funil »